HETI PENNA – „A BENNÜNK ÉLŐ ISTENNŐK”
HETI PENNA – „A BENNÜNK ÉLŐ ISTENNŐK”
Ebben az írásban egyszerre szólok ANYÁKHOZ, FELESÉGEKHEZ, SZERETŐKHÖZ és DOLGOZÓ NŐKHÖZ – természetesen a sort még folytathatnám.
Úgy gondolom, hogy MINDEN NŐBEN megvannak ezek a szerepek, illetve az ezekhez tartozó viselkedésmódok, de nem mindegyik van használatban. Valamelyik háttérben marad, valamelyik előtérbe helyezkedik, bizonyos időközönként, dinamikusan váltakozik – jó esetben. Ez így van rendjén. Baj csak akkor van, ha merevek, rigidek leszünk és tartósan csak egy szerepben „teljesítünk”, elvéve a szót a többi részünktől. Fontos, hogy a különböző részeink tudjanak egymásról, mi több, tiszteljék egymást és átadják egymásnak a helyüket, hogy aktívan kommunikáljanak egymással. Minél rugalmasabbak vagyunk, annál élőbbek, elevenebbek ezek a szerepek, annál kifinomultabbak az adott szerephez tartozó viselkedésmintáink, hiszen edzésben vannak.
Például az anyai-gondoskodó részed működtetéséhez, nem csak a gyermeked által jutsz – persze, ott evidens, magától értetődő, zsigeri és legtermészetesebb –, hanem ha nincsen/nincsenek gyermekeid, de például óvónő vagy vagy ápolónő, vagy egyszerűen egy olyan ember, aki szokott gondoskodni kapcsolatairól, táplálja azokat.
Vannak életszakaszok, amikor érthetően háttérbe kerül átmenetileg egy - egy részünk, mondjuk, amikor gyermeket szülünk, akkor hetekig, hónapokig, sőt akár évekig háttérbe szorulhat minden más. A feleség szerep, a szerető és a dolgozó nő szerepe. Mindegyik szerep más- más minőséget takar és önmagában egyik sem fontosabb a másiknál
Nem kis munka, energia, önismeret és energia ezeket a szerepeinket egyensúlyban tartani. Fontos „etetni”,illetve használni ezeket a részeinket, hogy kiegyensúlyozottak legyünk, azaz hogy elkötelezettek, gondoskodóak és nem utolsósorban vonzóak, céltudatosak is. Az ékszereimmel ezt a folyamatot szeretném támogatni, erősíteni a nőkben, azaz a NŐ KITELJESEDÉSÉT, a NŐISÉG MEGÉLÉSÉT – lásd még később.
NOS JÖJJENEK AZ ISTENNŐK!!!
HERA – A HÁZASSÁG ISTENNŐJE
Héra, a görög istennő (a rómaiaknál Juno), a házasság istennője. Az ELKÖTELEZETT NŐT, a feleség, aki a tűzhely melegét jelképezi. A görög, „hős” szóból, a „hero”-ból eredeztetik elnevezését. A költők, szépséges, nagy szemei miatt, „tehénszeműnek” is hívják. A tehén, a Tejút, a liliom virága, a páva farktollán lévő szivárványos „szem” - Héra éberségére utal.
Héra KÉTARCÚ istenség, mely szerint egyszerre a házasság védnöke, és egyszerre bosszúvágyó, zsarnok, gyűlölködő nő. A Héra archetípusú nőkre jellemző ez a fajta kettősség, azaz elköteleződve és intenzíven tudnak belefeledkezni egy párkapcsolatba, de legalább annyira intenzíven átélik a fájdalmat, a gyötrő féltékenységet és bosszúvágyat. A leghőbb vágya, hogy megházasodjon és feleség lehessen. A férjét teszi élete centrumába. Vágyik a beteljesülésre, amit a férje oldalán tud elképzelni, fontos neki a „szentségi” kapcsolat, a spirituális, szellemi szintű egység.
DÉMÉTÉR – A TERMÉKENYSÉG ISTENNŐJE, AZ ANYA ŐSTÍPUSA
Démétért a gabonaföldek istennőjének tartották, akit a legtöbbször kalásszal a kezében ábrázolnak (a rómaiaknál Ceresnek hívták). A haja kávébarna, utalva a gabonára, a termékenységre. Ő a táplálékadó anya. Az istennők közül ő a „LEGBŐKEZŰBB”, táplálja teste és lelket egyaránt.
Az erős Déméter archetípusú nők legmeghatározóbb és legfontosabb kapcsolatuk a gyermekük. Az anyai ösztön ösztönzi, hogy szeretnek gondoskodni másokról, szeretnek segíteni. Igen nagyvonalúak. Pályaválasztásukban gyakran segítőszakmát választanak maguknak. ÁLLHATATOSAK, KITARTÓAK, CSÖKÖNYÖSEK, elszántan képviselik a végsőkig gyermekeik/ gondozottjaik, stb. érdekeit.
PALLASZ ATHÉNÉ – A BÖLCSESSÉG, A TUDOMÁNY, A MESTERSÉGEK ISTENNŐJE
A görög mitológiában Athéné (rómaiaknál, Minerva) a női munka. Az igazságosság, az igazságos háború, a művészetek, a kézművesség, a stratégia istennője. Az örök tisztaságot, a hajadon létet testesíti meg. Ábrázolásában helyet kap egyik kezében a harci lándzsa (háború idején), a másikban meg (béke időre utalva) egy orsót vagy tálkát tart, ami az asszonyi mesterségekre utal. Gyakran ábrázolták bagollyal, mely az éleslátást, a bölcsességet szimbolizálja. Ő az egyetlen istennő, akit teljes harci szerelésben ábrázolnak, pajzsán kígyó is látható. Feminím, nőies, szép istennőt fedett el a harci viselet.
Az erős Athéné archetípusú nők rendkívül sokoldalúak, jó szervezők, tervezők, céltudatosak, gyakorlatiasak, megfontoltak, általában az eszükre hallgatnak és nem a szívükre, Nekik nem központi kérdés a romantika, a szexualitás. Az ilyen típusú nők jól érvényesülnek akár a tudományokban, akár az üzleti életben, vagy akár a politikában. Nagy stratégák. Az aranyközéputat, a mértékletesség jellemző rájuk. A párkapcsolatban jó érzéke van, hogy kiválassza a sikeres, a győző alkatú férfit.
Fontos, hogy az ESZTÉTIKUM és a PRAKTIKUM ehhez az istennőhöz kötődik.
APHRODITÉ – A SZÉPSÉG, A SZERELEM ISTENNŐJE, KREATÍV NŐ és SZERETŐ
Az alkimista istennő, mely birtokolja az átváltozás és az átváltoztatáshoz szükséges mágikus hatalmat, a legösszetettebb. A szerelem átalakító erejét, az alkotásra késztető SZENVEDÉLYT Aphrodité testesíti meg (rómaiaknál Venus).
A legszebb istennő, akinek bársonyos szőke haja volt, dús keble, bársonybőre. Meztelenül vagy félig meztelenül ábrázolták.
Az erős Aphrodité archetípusú nőnél a szenvedély fontosabb, mint az elköteleződés, SZABAD lelkületű, SZUBJEKTÍV értékítéletű. A teljesítmény nem érdekli, beteljesült kapcsolatokat köt.
Színesen és aktívan megéli a szexualitását, amiben van SPIRITUÁLIS és INTELLEKTUÁLIS késztetés is. Nem csak a szerelemre és szexualitásra korlátozódik, hanem a mély barátság is fontos neki, a lelki kapcsolat, a megértés, az empátia, az elfogadás.
Az ilyen típusú nő a megismerés és a megismertetés vágyát is gerjeszti. INSPIRÁLÓ NŐ. ELLENÁLLHATATLAN – testi, lelki, szellemi szinten is. Szereti a rivaldafényt. Azonban szívesen átadja ezt annak, ami éppen érdekli. Átmenetileg képes teljesen átadni magát és beleveszni, abba, ami érdekli. Megtévesztően csábító. Vagy az őt elbűvölő embernek adja át figyelmét, lényét, vagy az anyagnak, amivel dolgozik. Ez a típusú munkamód benne van az alkotómunkában, a kreativitásban (:-) ) aki ilyen típusú nővel beszél, kommunikál az szintén rivaldafénybe kerül és elmélyednek egymás társaságában. A szenvedély mindenkit magával söpör. Inspiráló beszélgetések várnak arra, aki kapcsolatba kerül velük. ÁLMODOZÓ és MEGVALÓSÍTÓ. PÜGMALION HATÁSSAL bírnak, a kezükben, arannyá változnak a dolgok. Jót hoznak ki másokból (is). A zömében ilyen archetípusú nőknek fontos, hogy a olyan pályát válasszanak, ami érzelmileg is leköti őket. A rutinmunka nem köti le, valami teremtő, kreatív, alkotó munkát szeret leginkább csinálni. Gyakorta emelkednek ki ebből az archetípusból a művészek, festők, írók, költők, muzsikusok, pszichológusok - terapeuták, tanárok, szerkesztők.
AZ ÉKSZEREIMMEL, tulajdonképpen arra is törekszem, hogy rajtuk keresztül, színeikkel, formáikkal, textúrájukkal MEGSZÓLÍTSANAK BENNETEK, különböző részeiteket, ha úgy tetszik, a bennetek élő/szunnyadó istennőket. Az ékszerek által megelevenedjenek a háttérben lévő, porosodó részek. Mondhatnám úgy is, hogy a PAPILLON ÉKSZEREK kívülről SEGÍTIK meg a belső folyamatokat, mindezt SZAVAK NÉLKÜL, SPONTÁN és ÖSZTÖNÖSEN.
Az ékszereim egyszerre támogatja, erősíti kívülről a nőt, másrészt, belülről, mélyről közöl valamit, a mindenkori női lélek vágyairól, álmairól.
ÉRDEKESSÉGKÉNT, elmesélem, hogy nem bírtam ellenállni a kísértésnek, mely szerint egy-egy ékszeremet párosítottam az adott istennő archetípusával, jellegzetességeivel..., nem mintha ennek szabadságát, az ösztönös rátalálásának örömét el akarnám venni :-)! Így vissza is fogom magam e tekintetben – legalábbis egy darabig biztos :-). Maradjon ez a zsigerek szintjén!
Bennetek melyik rész dominál? Van olyan rész, amelyik méltánytalanul háttérbe kerül? Vagy esetleg naponta kommunikálnak Bennetek ezek a részek egymással?
KÖNYVAJÁNLÓ -Akit bővebben érdekel a téma:
Jean Shinoda Bolen: Bennünk élő Istennők; Self Helf sorozat, 1997
Képek:
Az ékszerek a Papillon Ékszertől a többi meg a teljesség igénye nélkül:
https://www.google.hu/